Haridusvõrgu arengukava koostamine
Haridusvõrgu arengukava menetlemise ajakava
Lääneranna Vallavolikogu võttis oma 11. juuni 2020 toimunud istungil Lääneranna haridusvõrgu arengukava eelnõu avalikule väljapanekule suunamise päevakorrast maha. Selle tõttu muutub ka allpool toodud ajakava.
- Avalikustamine 15.06.-31.07.2020
- Küsitlus 01.07.-31.07.2020
- Ettepanekute tegemise tähtaeg 31.07.2020
- Avalik arutelu 26.08.2020
- Arengukava vastuvõtmine – september 2020
Lääneranna valla haridusvõrgu arengukava eelnõu avalikule väljapanekule suunamise materjalid (Lääneranna vallavolikogu istungile 11.06.2020)
Haridusvõrgu arengukava edasise menetlemise materjalid (Lääneranna vallavolikogu istungile 14.05.2020)
- Haridusvõrgu arengukava menetluse ajakava 2020
- Lääneranna valla haridusvõrgu arengukava (märts 2020)
- Lääneranna valla haridusvõrgu arengukava 12.03.2020 volikogu esitlus
- Vastus Metsküla kogukonna 17.02.2020 pöördumisele
Lääneranna valla haridusvõrgu analüüs ja arengukava koostamine
Lääneranna Vallavalitsus sõlmis 12. novembril 2019 OÜga Cumulus Consulting lepingu Lääneranna valla haridusvõrgu arengukava koostamiseks.
10. veebruar 2020 – OÜ Cumulus Consulting esitles Lõpe klubis toimunud seminaril Lääneranna Vallavolikogu liikmetele, haridus- ja noorsootöökomisjonile ning haridusasutuste juhtidele ja hoolekogudele Lääneranna valla haridusvõrgu olukorda ning arengusuundi.
10. veebruar 2020 – Lõpe klubis toimunud Lääneranna valla haridusvõrgu olukorra ning arengusuundade tutvustamise järel toimusid erinevad arutelud.
- Lõpe klubis kohalviibinud jaotati kokku 6 laudkonda, neist igale ühele anti oma arutelu teema. Näiteks esimene laudkond pidi leidma "Alternatiiv A" plussid, teine laudkond "Alternatiiv A" miinused jne. Lisaks sai iga laudkond pakkuda välja ka oma akternatiivi või muudatusettepaneku. Laudkondades olevad liikmed said vabalt ringi liikuda ja teha omapoolseid ettepanekuid ka teistele laudkondadele/arutelu teemadele.
Arutelu I – alternatiivide plussid ja miinused - Lõpe klubis kohalviibinud said lisaks rühmatöös esitatud arvamustele avaldada ka individuaalseid eelistusi. Palve oli, et osalejad paneksid kirja individuaalse eelistuse (kas "Alternatiiv A/B/C" või hoopis mõni muu lahendus ning juurde ka kommentaar/põhjendus, miks just selline valik.
Arutelu II – individuaalne eelistus - Lõpe klubis kohalviibinud jaotati kokku 6 laudkonda, neist igale ühele anti oma arutelu teema, mille tulemusel valmis rühmatöö. Lisaks sellele sai igaüks avaldada individuaalset eelistust. Viimase (III) arutelu palve arutada oma laudkonnas, millist alternatiivi (võimalikud modifikatsioonid) antud laudkond eelistab ja miks, ka siin olid individuaalsed eelistused lubatud (kuid ühtset kompromissi ei suudetud leida).
Arutelu III – laudkondade eelistus
Arengusuundade avaldamise järel tekkis suurem diskussioon nii ajalehtedes kui ka sotsiaalmeedias. Selgitamaks olukorda valmis Lääneranna Teataja nr 2 (25) 2020 ajalehte artikkel „Haridusvõrgu reform – kellele ja milleks", kus küsimustele vastas Lääneranna vallavanem Mikk Pikkmets.
- Haridusvõrgu reform – kellele ja milleks? (väljavõte Lääneranna Teatajast)